linki pozycjonujące

Dobre praktyki pozyskiwania linków

Anchor text to nic innego jak tekst, który służy jako kanał dostępu do łącza. Te „anchor teksty” – zawierające hiperłącze – nie zawsze powinny opierać się na tym samym słowie kluczowym, ponieważ ryzykujemy, że zostaniemy ukarani przez Google, które zinterpretuje je jako nienaturalne linki. Na szczęście anchor text można wykorzystać na różne sposoby: jako obrazek, haczyk, np. „kliknij”, nazwę marki, odmianę słowa kluczowego, mocną frazę nawiązującą do tematu linkowanego tekstu itp.

Pozyskuj linki stopniowo

Nowa witryna nie powinna na początku otrzymywać wielu linków, ponieważ świadczy to o tym, że linki nie są naturalne. Podobnie, nawet jeśli witryna ma długą historię, nie należy pozyskiwać wszystkich linków naraz. Zaleca się rozłożenie ich na kilka tygodni.

Twórz użyteczne i wysokiej jakości treści

Im wyższa jakość treści pod względem długości, semantyki itp., tym większe prawdopodobieństwo, że linki wydają się naturalniejsze. Ważne jest, aby treść linku była zgodna z treścią, o której mówimy. Musimy tak dostosować tekst, aby link był wprowadzony w sposób spójny i nie sprawiał wrażenia wymuszonego.

Nie zawsze należy umieszczać łącze do strony głównej

Chociaż strona główna jest tą, która powinna uzyskać największy autorytet, dobrze jest rozważyć umieszczenie linków do innych wewnętrznych stron naszej witryny, które zawierają bardziej szczegółowe treści.

Lepsza jakość niż ilość

Jeśli Twoje nakłady czasu i pieniędzy są ograniczone, zawsze przedkładaj jakość nad ilość linków. Zawsze lepiej jest mieć kilka linków przychodzących z witryn wysokiej jakości niż wiele linków z witryn o mniejszym autorytecie.

Z drugiej jednak strony, do pozyskiwania linków należy używać różnych środków. Nie jest zalecne posiadanie linków z tej samej strony. Jeśli nie można znaleźć konkretnych stron z danej branży, warto skorzystać z mediów ogólnych.

Zrównoważenie linków follow z linkami no follow

Ważne jest, abyśmy wiedzieli, jak poprawnie używać linków dofollow (linki, które są wyraźnie śledzone przez roboty Google) i nofollow (znacznik, który mówi Google, aby nie śledził linku, więc nie będzie on przekazywał autorytetu), aby wyszukiwarka nie ukarała naszej strony.

Stosowanie linków nofollow zależy od strategii budowania linków, ale bardzo często stosuje się je w komentarzach, na forach i w sieciach społecznościowych. Odpowiednia równowaga między linkami follow i nofollow uwiarygodni naturalność naszej strategii.